مقاله

انواع دوربین در مرکز فروش دوربین مدار بسته

انواع مختلف دوربین در مرکز فروش دوربین مدار بسته چیست؟

هنگامی که صحبت از تأمین امنیت شغل شما می شود،باید به مراکز فروش دوربین مدار بسته مراجعه شود که انواع مختلفی از دوربین مدار بسته در آن جا وجود دارد. نظارت نقش مهمی در جامعه امروز بازی می کند و با دوربین هایی که در اطراف ما قرار دارند، زندگی روزمره ما هر روز سطح امنیت بالاتری را تجربه می کند.
با این وجود ، آنچه بسیاری از مردم نمی دانند این است که انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته در مرکز فروش دوربین مدار بسته وجود دارد که متناسب با موقعیت ها یا مکان های مختلف هستند و انتخاب دوربین مناسب برای استفاده مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
در ادامه درباره انواع دوربین ها و کاربرد آن ها و این که چه چیزی آنها را برای برخی از مکان های دیگر منحصر به فرد و مناسب تر می کند توضیح خواهیم داد.

انواع دوربین مدار بسته:
در مراکز فروش دوربین مدار بسته، دوربین های مختلفی به چشم می خورد که هر کدام از آن‌ها کاربردی متفاوت را در اماکن مختلف دارند و برای مشاغل خاصی مناسب می باشند. این دوربین ها از نظر کیفیت، ظاهر، طرز قرار گیری، لنز ها و … می توانند متفاوت باشند.

انواع مختلف دوربین در مرکز فروش دوربین مدار بسته را می توان به نوع های دوربین مدار بسته گنبد، دوربین گلوله، دوربین C-Mount، دوربین روز و شب و همچنین دوربین وPTZ و دوربین های دیگری تقسیم نمود.

دوربین های فناوری تاریک جنگنده:
این دوربین از دوربین های مراکز فروش دوربین مدار بسته می باشد.این دوربین ها می توانند در شرایط بسیار کم نور تصاویر رنگی را انتخاب کنند. از فناوری جنگنده های تاریک می توان در روز و شب استفاده کرد و به لطف طیف گسترده ای از قابلیت های خود، عملکرد بهینه ای را ارائه می دهند. آنها مجهز به سنسور اسکن پیشرفته CMOS which هستند که به دستگاه اجازه می دهند تا تصاویر با کیفیت بالایی را انتخاب کند و به منبع نور اضافی احتیاج ندارد. این امر باعث می شود دوربین نظارت امنیتی در هنگام شب کامل باشد.
دوربین گنبد:
دوربین گنبد یکی از رایج ترین و پر فروش ترین دوربین ها در مرکز فروش دوربین مدار بسته است که برای امنیت و نظارت در محیط داخلی و خارجی استفاده می شود. شکل دوربین به گونه ای است که تماشاگر ها نمی دانند دوربین در چه حالتی است و آیا از آن ها فیلمی گرفته می شود یا خیر و همین امر موجب کاهش مجرمین می شود.

دوربین گلوله:
دوربین های گلوله در برخی از مراکز فروش دوربین مدار بسته از نوع دوربین های کشیده و استوانه ای هستند و برای استفاده در فضای باز ایده آل هستند. نقاط قوت آنها به طور خاص در برنامه هایی که نیاز به مشاهده مسافت طولانی دارند، نهفته است. دوربین ها که در داخل محفظه هایی نصب شده اند، در برابر گرد و غبار، خاک و سایر عناصر طبیعی محافظت می شوند. دوربین ها به راحتی می توانند با یک براکت نصب شده، بسته به نیاز برنامه مورد نظر خود، به لنزهای ثابت یا وریفوکال مجهز شوند.

دوربین C-Mount:
این دوربین به خاطر داشتن لنز های مختلف و جدا شونده، می تواند برنامه های مختلف را ساپورت کنند. دوربین های C-Mount به خاطر این که دارای لنز های خاصی هستند می توانند فاصله ی های بالاتر از چهل متر را به طور واضح نشان دهند. اما لنز دوربین های مدار بسته معمولی توانایی نشان دادن مسافت های 35-40 متر را دارد.

دوربین روز / شب:
باید توجه داشته باشید که این نوع دوربین کمی متفاوت تر بوده و و در محیطی تاریک و بدون نور می تواند فیلم واضح را ضبط نماید. این عمل با استفاده از تراشه های حساس این دوربین ها امکان پذیر است و نیازی به استفاده از مادون قرمز ندارد. به همین دلیل، این دوربین ها برای برنامه های نظارت در فضای باز ایده آل هستند که در این شرایط دوربین هایIR یا مادون قرمز قادر به عملکرد بهینه نیستند.

دوربین شیب و زومPTZ پان:
در دوربین PTZ پان، شیب و زوم، دوربین به سمت چپ یا راست حرکت می کند (سوژه متحرک)، بالا و پایین (کج) و حتی لنزها نزدیک تر یا دور تر (بزرگنمایی) می شوند. این دوربین ها در شرایطی استفاده می شوند که یک نگهبان یا یک متخصص نظارت در آنجا مشغول به کار است و سیستم های امنیتی را اجرا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *